сряда, 21 декември 2011 г.

Намасте

Намасте - какво е значението на тази дума!


Рецете се допират пред сърцето
Намастé идва от санскритски и е често използван устен поздрав в Индия и Непал.

Когато се изрича, обикновено е придружен от лек поклон с опрени една в друга длани, прибрани към гърдите.
Този жест се нарича анджали-мудра и може да се използва без устен поздрав, носейки същото послание.

Поздравът се използва за приветствие в началото на срещата и на раздяла.

Думата намасте съдържа в себе си санскритските думи - "нама" (прекланям се), "ас" (аз) и "те" (теб) - буквално "Аз се прекланям пред теб."


Поздравът 'Намасте'
В широк смисъл намасте означава: "Божественото в мен приветства и се свързва с божественото в теб". Поздравът е израз на дълбоко уважение.

Други интерпретации на значението на поздрава са:

    "Почитам духа в теб, който е и в мен."

    "Твоята душа и моята душа са едно."

    "Почитам онази част от теб, в която живее цялата Вселена, онази част от теб, в която са любовта, честността и мира. Когато ти и аз сме на това място, ние сме едно."




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Вашият коментар: